Nationale en internationale samenwerking

De KNLTB werkt op nationaal en internationaal niveau samen binnen een aantal samenwerkingsverbanden. Op deze manier kan informatie uitgewisseld worden en best practices worden gedeeld. Deze kennisoverdracht zorgt uiteindelijk voor een sterkere KNLTB.

Nationaal

Naast de al bestaande samenwerkingsverbanden is de KNLTB in 2017 de samenwerking aangegaan met de Squash Bond Nederland door hen te ondersteunen met huisvesting en andere faciliteiten. Er wordt gekeken naar een verdere samenwerking op diverse andere vlakken.

Internationale samenwerking

Als een van de grootste bonden in de internationale tenniswereld profileert de KNLTB zich ook op internationaal niveau. Een afvaardiging van de KNLTB woonde afgelopen jaar de algemene vergaderingen van de ITF (International Tennis Federation) en Tennis Europe bij. Ook neemt de KNLTB deel aan het zogenoemde Solidarity Scheme van Tennis Europe, waarin grotere tennislanden minder ontwikkelde of kleinere tennislanden hulp bieden bij bijvoorbeeld de opzet van een programma als Tenniskids of de organisatie rond tennisverenigingen.

Een aantal Nederlandse afgevaardigden heeft bovendien zitting binnen een commissie van Tennis Europe en/ of de ITF:

ITF

• Babette Pluim, Sport Science and Medicine Commission. Periode 2015 – 2017 (herbenoemd voor 2018 – 2019, vanaf 2002 in de commissie)
    • Rolf Thung, ITF Constitutional Committee. Periode 2015 – 2017 (1e termijn) (herbenoemd voor 2018 – 2019)
    • Christo Kok, Member Wheelchair Tennis Committee. Periode 2015 – 2017 (nu gestopt)
    • Els Veentjer Spruyt, Member Senior Committee. Periode 2015 – 2017 (niet meer voorgedragen door de KNLTB)

TENNIS EUROPE

• Robert van der Drift, Member Officiating Task Force. Periode 2017 – 2020 (4e termijn)
    • Christine Everaars, Member Junior Committee. Periode 2017 – 2020 (2e termijn)
    • Cees Varossieau, Member Tennis Development Committee. Periode 2017 – 2020 (3e termijn)

Karin van Bijsterveld is per maart 2017 afgetreden als Board of Management member van Tennis Europe. Tegelijkertijd is zij dat moment gestopt als voorzitter Junior Tennis Committee (Tennis Europe) en als member Junior Committee van ITF.